Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

KİŞİSEL BAKIM ÜRÜNLERİNİ ERKEKLER SİPARİŞ EDİYOR

09.03.2020 - 13:12

Yemeksepeti’nin online market ürünleri sipariş platformu Banabi, online market alışverişinde kadın-erkek alışkanlıklarını araştırdı. Banabi’nin hazırladığı rapora göre evin temel ihtiyaçlarını kadın kullanıcılar karşılarken, kişisel bakım ürünleri erkek kullanıcılar tarafından daha çok sipariş ediliyor.

EVİN TEMEL İHTİYAÇLARINI KADINLAR KARŞILIYOR
Kadın ve erkek kullanıcılarının sipariş alışkanlarını mercek altına alan Banabi’nin raporuna göre; kadın ve erkeklerin sipariş tercihlerinde ilginç farklılıklar ortaya çıkıyor. Kadınlar öncelikli olarak evin temel ihtiyaçlarına yöneliyor ve en çok yoğurt, peynir, makarna&bakliyat, yumurta ve ağız bakım ürünleri siparişi veriyor. 
ATIŞTIRMALIK ÜRÜNLERİ ERKEKLER TERCİH EDİYOR
Erkek kullanıcıların favori kategorisi ise kişisel bakım. Parfüm & deodorant ve saç bakım ürünlerini kadınlardan daha tercih eden erkekler, bu kategorilerde kadınlardan %15 daha fazla sipariş veriyorlar. Erkek kullanıcılar, atıştırmalık kategorisindeki cips, çikolata, şekerleme gibi ürünleri de kadınlardan daha çok sipariş ediyor. En çok sipariş ettikleri ürünler arasında atıştırmalıkların bulunduğu erkek kullanıcılar bu kategoride kadınlardan %42 daha fazla sipariş veriyor.Bir diğer çarpıcı alışkanlık ise bebek bezlerinin düşünülenin aksine kadınlar tarafından değil erkek kullanıcılar tarafından sipariş edilmesi. Bebek bezi, erkek kullanıcılar tarafından %70 daha fazla sipariş ediliyor. Erkek kullanıcılar fit & form kategorisinde düşünülenin aksine kadınlara göre daha çok sipariş vererek yine şaşırtıyorlar. 
EVCİL HAYVAN ÜRÜNLERİNİ KADINLAR SİPARİŞ EDİYOR
Kadınlar temel gıda ihtiyaçlarından sonra en çok temizlik ürünlerine yöneliyor. İçerisinde çöp poşeti, deterjan gibi ürünlerin bulunduğu ev bakımı kategorisinde en çok kadınlar sipariş veriyor. Kategori genelinde kadınların sipariş oranı erkeklerden %15 daha fazla. Kadınların bu alanda en çok sipariş ettiği ürünler temizlik malzemeleri olurken; evcil hayvan kategorisinde de yine kadınlar erkeklere oranla %30 daha fazla ürün sipariş ederek tercihlerinde farklılaşıyorlar.Kadınlar yine vegan ve glütensiz ürünlerin satıldığı alternatif kategorileri de erkeklerden daha çok tercih ediyor. Bir diğer alternatif kategori olan organik ürünler ise erkek kullanıcılar tarafından daha çok tercih ediliyor. 
 

ds

Yukarı