Ana içeriğe atla

playpark

 

KASIM TÜRKİYE’NİN ONLINE ALIŞVERİŞ AYI OLDU

20.12.2018 - 10:24

KÜRESEL KAMPANYALARI TÜRKİYE’YE UYARLAMAYI BAŞARAN YERLİ SANAL MAĞAZALAR, KASIM AYINI “TÜRKİYE’NİN ONLİNE ALIŞVERİŞ AYI” YAPMAYI BAŞARDI.

Çin’de “Bekarlar Günü”, Türkiye’de ise “Yılın En Uğurlu Günü” adıyla çılgın indirimlerin yapıldığı 11 Kasım’da (11.11) online alışveriş yüzde 300 arttı.
2+0+1+8 rakamlarının toplamı da “11” olduğu için 2018 senesinin diğer senelere oranla daha da özel olması nedeniyle 11.11 alışverişi çok daha yüksek hacimli geçti.
Kasım ayının ikinci en yüksek hacimli satış günü ise yurt dışında bilinen adıyla “Black Friday”, ülkemizdeki adıyla “Süper Cuma” veya “Şahane Cuma” oldu.
Bu yıl 23 Kasım’a denk gelen Black Friday’de yapılan indirim kampanyaları ile kasım ayı e-ticarette yeni rekorlara sahne oldu.
500’e yakın sanal mağazayı tek çatı altında toplayarak, bu mağazalardan alışveriş yapanlara nakit para ödeyen Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, kampanya günlerinde; anne, baba ya da sevgililere atfedilen özel günlerden dahi fazla online alışveriş yapıldığının altını çizdi. 

EN FAZLA ÖDEME YAPILAN 3. AY
Kasım ayının aslında hiçbir dönemsel özelliği bulunmamasına karşın, geçen yıl temmuz ve ağustostan sonra en fazla kartla internetten ödeme yapılan 3. ay olduğunu kaydeden Kayral, şunları söyledi:

“Geçen yıl 9 milyar liranın üzerinde internetten kartla ödeme yapılan 3 ay var, sırasıyla Temmuz (10,1 Milyar) , Ağustos (9,5 Milyar) ve Kasım (9,1 Milyar). Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) verilerine göre, e-ticarette en büyük pay, tatil-seyahat harcamaları olduğu için temmuz ve ağustosun ilk 2 sırada olması normal. Ancak, kasım ayının hiç dönemsel özelliği olmamasına karşın Anneler Günü’nün olduğu mayıs, Babalar Günü’nün olduğu haziran, Sevgililer Günü’nün olduğu şubat ya da yılbaşı alışverişlerinin yapıldığı aralık ayını bile geçmesi dikkat çekici.”
11.11 kampanyalarına çok büyük katılım olduğunu, indirim yapan birçok alışveriş sitesinin aşırı ilgiden dolayı zaman zaman çok yavaşladığını ve hatta çökme tehlikesi yaşadığını belirten Kayral, “Türk firmaları kampanyalarını 11.11’in mucidi AliExpress gibi bir günle sınırlı tutmayıp 2-3 güne yaydılar. Ürünlerinde yüzde 80-90 indirim uygulayan siteler oldu. Kampanya düzenleyen bu sitelere bir de Avantajix.com üzerinden gidenler, ayrıca üste nakit para kazanarak inanılmayacak derecede ucuza alışveriş yapmış oldular. 23 Kasım’daki Black Friday için de indirim kuponları dağıtıldı. Black Friday dönemi ile birlikte bu yıl da kasım ayında e-ticaret yeni rekorlar kırdı.” diye konuştu.

jj

Yukarı