Ana içeriğe atla

playpark

 

Kadın parasını giysiye, erkek elektroniğe harcıyor / Women spend money on clothes and men spend on electronics

16.11.2016 - 16:43

Her 100 kadından 72’si yılda en az bir kez giyim eşyası, 100 erkekten 55’i de elektronik-bilgisayar ürünleri satın alıyor.

72 Out of every 100 women purchase clothing and 55 out of 100 men purchase electronics at least once per year.

Kadın ve erkeğin online harcama alışkanlıklarını araştıran Avantajix.com’un datalarına göre; kadın parasını giysiye, erkek ise elektronik ve bilgisayar ürünlerine harcıyor. 300’ü aşkın sanal mağazadan alışveriş yapanlara nakit para ödeyen Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, internet kullanıcısı kadınların yüzde 32.9’unun, erkeklerin ise yüzde 35’inin online alışveriş yaptıklarını belirtti.
Kadın ve erkeğin online alışveriş sepetlerinin içeriklerinin farklılıklar gösterdiğinin altını çizen Kayral, internetten alışveriş yapan her 100 kadından 72’sinin yılda en az bir kez giyim eşyası satın aldığını kaydetti.
Yine her 100 kadından 38’i de yılda en az bir kez internet üzerinden otel-seyahat harcaması yapıyor. Kadınların online alışverişte en fazla satın aldıkları bir diğer ürün ise ev eşyası oluyor. 100 kadından 25’i yılda en az bir kez ev eşyası satın alırken, gıda, kitap-dergi-gazete, elektronik-bilgisayar ürünleri de kadınların online alışveriş sepetlerinde sıkça yer alan ürünler arasında bulunuyor.
Kayral, erkeklerin online sepetlerinin ise kadınlara göre daha çeşitli olduğunu söyledi. Avantajix.com datalarına göre, internetten alışveriş yapan her 100 erkekten 55’i yılda en az bir kez elektronik-bilgisayar ürünleri satın alıyor. Yine her 100 erkekten 53’ü de yılda en az bir kez otel-seyahat için harcama yapıyor. Giyim eşyası için 100 erkekten 52’si online alışveriş yaparken, erkeklerin de en fazla satın aldıkları diğer ürünler ise ev eşyası, kitap-dergi-gazete, gıda, etkinlik bileti ve e-öğrenme araçları olarak sıralanıyor.


According to the data of Avantajix.com,  which researches online shopping habits of women and men, women spend money on clothes and men spend on electronics and computer products. Paying cash money to those, who shop at more than 300 virtual stores, Guclu Kayral, founding partner of  Avantajix.com stated that 32.9 per cent of female and 35 per cent of male internet users shop online.
Emphasizing that the contents of online shopping bags of men and women are different, Kayral stated that 72 out of every 100 women, who shop online, purchased clothing at least once per year.
38 Out of every 100 women also spend on hotel-travel over the internet at least once per year. Another product, women purchase the most at online shopping are household goods. While 25 out of 100 women purchase household goods at least once per year, food, books-magazines-newspapers, electronics and computer products are also in the shopping bags of women frequently.
Kayral said that online shopping bags of women have more variety than men. According to Avantajix.com data, 55 males out of 100, who shop over the internet, purchase electronics-computer products at least once per year. 53 Out of every 100 men also spend money for hotel-travel at least once per year. While 52 out of every male shop for clothing online, other products, purchased frequently by men are listed as household goods, books-magazines-newspapers, food, activity tickets and e-learning tools.

playpark

Yukarı