Ana içeriğe atla

playpark

 

HIZLI TÜKETİM ÜRÜNLERİ PAZARI 2015’TE YÜZDE 13 BÜYÜDÜ… / FAST MOVING CONSUMER GOODS MARKET HAS GROWN 13 PERCENT IN 2015…

16.11.2016 - 16:31

Türkiye’de hızlı tüketim ürünleri perakende pazarı (sigara ve alkol hariç), Ocak-Ekim 2015 tarihleri arasında yüzde 13 oranında bir ciro büyümesi kaydetti.

Fast moving consumer goods market (excluding cigarettes and alcohol) has grown 13 per cent in terms of revenue in Turkey between January-October 2015.

TÜKETİCİNİN FİYAT FARKINDALIĞI DÜŞTÜ, PROMOSYON DUYARLILIĞI YÜKSELDİ… 
Yüzde 13’lük büyümede önemli bir faktör olan fiyat artışlarıyla ilgili bu durumun tüketiciye yansıması ise daha çok fiyat farkındalığının düşüşü şeklinde gerçekleşiyor. Nielsen Shopper Trends 2015 Araştırması sonuçlarına göre tüketicilerin fiyat farkındalıkları geçen yıla kıyasla 9 puanlık bir düşüş kaydederek yüzde 63 seviyesinde gözlemleniyor. Nielsen Türkiye Satış Etkinliği ve Tüketici Araştırmaları Direktörü Didem Şekerel Erdoğan’a göre burada fiyat artışlarının etkisi büyük. Şekerel Erdoğan “Fiyat artışları, tüketicide ‘kısıtlı bütçem var’ algısını güçlendiriyor ve promosyona olan duyarlılığı besliyor. Alışveriş yapanların yüzde 69’u promosyona duyarlı olduklarını ifade ediyorlar. Bu arada geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2015 yılında da en çok tercih edilen promosyonların fiyat indirimi olduğunu tespit ettik” diyor.  

400 METREKARE ALTI MARKETLER YAYGINLAŞIYOR… 
Hızlı tüketim ürünleri perakende pazarındaki büyümenin kanal detayında ise yine çarpıcı sonuçlar göze çarpıyor. Araştırmalar hipermarketlerin yüzde 4, büyük süpermarketlerin yüzde 11, süpermarketlerin yüzde 9, küçük süpermarketlerin yüzde 18 ve geleneksel satış noktalarının yüzde 14 büyüdüğünü gösteriyor. Global ölçekte de baktığımızda küçük formatların ciro büyümesinin büyük formatların üzerinde olduğunu ortaya koyuyor. Sigara ve alkol hariç hızlı tüketim ürünleri ciro satış verilerine göre 400 metrekare altı marketler, yılın gelinen bölümünde en çok büyüyen kanal olarak öne çıkıyor.


PRICE AWARENESS OF CONSUMERS HAS DECREASED AND THEIR RESPONSIVENESS TO PROMOTION HAS INCREASED… 
Reflection of this situation, related to price increases, an important factor in 13 per cent growth, reflects on the consumers mostly as a decrease in price awareness. According to Nielsen Shopper Trends 2015 Research results, price awareness of consumers has decreased to 63 percent by decreasing 9 points from last year. According to Nielsen Turkey Sales Activity and Consumer Research Director Didem Sekerel Erdogan, increase in prices has a great effect here. “Price increases strengthen the perception of “I have a limited budget’ of consumers and increase responsivity towards promotion. 69 Per cent of those who shop, state that they are responsive towards promotion. In the mean time, we have determined that the most preferred promotions are discounts in 2015, as it was in the previous years,” says Sekerel Erdoğan.  

MARKETS UNDER 400 SQUARE METERS ARE BECOMING WIDESPREAD… 
Striking results attract the attention in the channel detail of growth in the fast moving consumer goods retail market again. Research demonstrates that hypermarkets have grown 4 per cent, large supermarkets have grown 11 per cent, small supermarkets have grown 18 per cent and traditional sales points have grown 14 per cent. When we take a look at it on a global scale, research also demonstrates that revenue increase of the small formats is higher than the larger formats. Markets under 400 square meters stand out as the highest growing channel according to fast moving consumer goods revenue sales data, excluding cigarette and alcohol, at this point of the year.

playpark

Yukarı