Ana içeriğe atla

playpark

 

Doğru reklam ile hedef kitleyi yakalamak mümkün

15.12.2016 - 15:01

Televizyonda, internette, radyoda, açık havada ve aklımıza gelebilecek pek çok noktada yer alan reklamlar hayatımızı nasıl etkiliyor? Reklamlar markaları doğru algılamamızda bize ne kadar yardımcı oluyor?  Union İstanbul’un Ajans Başkanı Mehmet Erkmen konuyla ilgili görüşlerini aktarıyor.

Reklamlar, bir ürünü tercih etme noktasında tüketicinin kararını etkileyen en önemli faktörlerin başında geliyor. Çünkü insanlar ihtiyaç duydukları ürünleri genellikle reklamlarda görerek ve etkilenerek satın alma kararı veriyorlar.  

“REKLAMDA İLK BASAMAK MARKA GÜVENİ OLUŞTURMAKTIR” 
Hedef kitlenin ihtiyaçlarını doğru saptayan ve bu ihtiyaçları doğru analiz edebilen reklamların hedefe ulaştığını belirten Union İstanbul’un Ajans Başkanı Mehmet Erkmen, reklamların belli bir denetim çerçevesinde yapılmasının gerektiğini söyledi. Markalar için reklamlarda en önce güvenilirlik ve farkındalık oluşturulması gerektiğini belirten Erkmen, “Bu süreç sayesinde marka ile tüketici arasında bir bağ kurulması daha kolay oluyor. Hatta bu ilişki sayesinde tüketiciler doğru marka algısı ve doğru bir satın alma kararı veriyor. Bunun sonucunda da ‘güvenilir marka’, tüketici için marka sadakati oluşturur” dedi. 

ERKMEN: REKLAM, MARKAYA ÖLÇÜLEBİLİR DÖNÜŞLER SAĞLIYOR
Doğru mecra, doğru zaman ve yerinde yapılacak reklam çalışmalarının tüketici ile marka arasında daha uzun soluklu ilişkiler kurduğunu;  doğru konumlandırmanın ise markanın vermek istediği mesajı hedefe ulaştırdığını belirten Erkmen, “Union İstanbul olarak, çağın getirdiği tüm yenilikçi trendleri takip ederek müşterilerimiz ile tüketiciler arasında köprüler kuruyoruz. Bu aşamada mecralar ile olan güçlü ilişkilerimizi kullanıyor, müşterimizin hedef kitlesine uygun doğru mecraları kazançlı alanlara dönüştürüyoruz.” 
Öte yandan reklamların etkili olması için önerilerde de bulunan Union İstanbul Ajans Başkanı Mehmet Erkmen; 
- “Bir gazete ya da dergide yer alan reklamın büyüklüğü arttıkça, algılanma olasılığı artacaktır. 
- Aynı şekilde hareketli, renkli yazı ve resimler ya da uyarıcıdaki kontrastlar mesajın daha kolay algılanmasını sağlayacaktır. Mesajın tekrarlanması da, mesajın algılanma şansını arttıracaktır.
- Reklam iletişiminde mesajın bireyde belirli ihtiyaçları yaratması, ilgi çekici olması ve amacına uygun olarak iletilmesi kolay algılama ile gerçekleştirilebilmektedir.
-Algılama, reklamın algılanması, tüketicide yaratılmak istenen imajın yaratılması, markanın konumlandırılması ve mesaj arasındaki ilişkinin sağlanabilmesi bakımından pazarlama stratejileri için önemli bir unsurdur” diye belirtti.

REKLAMLAR NASIL BAŞARIYA ULAŞIR? 
Reklamların 360 derece iletişimle başarılı olacağını belirten Erkmen, “Gelişen teknoloji artık hayatımızın her noktasında bize yardımcı oluyor. En son yapılan araştırmalarda; markaların itibar çalışmaları için yazılı basın çok önemli. Birçok marka, gazetelere ilan veriyor. TV reklamları, her dönemde olduğu gibi pastadaki en güçlü mecra olarak karşımıza çıkıyor” diye açıkladı.
 

playpark

Yukarı