Ana içeriğe atla

playpark

 

Dijital mecralar hala televizyon reklamlarının önüne geçemiyor

27.06.2018 - 11:27

Araştırmalara göre dijitalleşme televizyon reklamlarının önüne geçemiyor ve medya yatırımlarında televizyon en büyük payı alıyor. Union İstanbul Ajans Başkanı Mehmet Erkmen televizyon ve reklam ilişkisi üzerine açıklamalarda bulundu.

MEDYA YATIRIMLARINDA EN BÜYÜK PAY TELEVİZYONUN
Son yapılan araştırmalara göre dijitalleşmenin TV reklamlarının önüne geçemediğini belirten Erkmen, “Reklamcılar Derneği’nin Deloitte işbirliği ile hazırladığı 2017 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’ da bunu destekliyor. Toplam medya yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 6,3 artış gösterdi. 8 bin 20 milyon TL olarak gerçekleşen medya yatırımlarında en büyük payı yine televizyon aldı. Markaların itibar çalışmaları için yazılı basın önemli fakat TV reklamları, her dönemde olduğu gibi pastadaki en güçlü mecra olarak karşımıza çıkmaya devam ediyor. Araştırmaların ortaya çıkarmış olduğu tablo da bize gösteriyor ki; medya yatırımlarında en büyük payı yüzde 47,8 ile beklentilere paralel olarak bir kez daha televizyon kuruluşları oluşturuyor.  Televizyon hem izleyiciye hem de tüketiciye güven veren bir mecra. Yani bir marka televizyona reklam veriyorsa kaliteli bir markadır. Demek ki parası vardır, gibi bir algı oluşuyor hedef kitle üzerinde…” dedi.

İNŞAAT SEKTÖRÜNDE REKLAMLAR ÖNEMLİ BİR YERE SAHİP
İnşaat sektöründe yapımı devam eden ve yeni başlayan birçok projenin tanıtım ve satış ayağında reklamların çok önemli bir yere sahip olduğunu söyleyen Erkmen, “Mobilya sektörünün de aslında inşaat sektörüyle doğrudan bağlantılı olduğunu söyleyebiliriz. Markalar tarafından bu sene olduğu gibi geçtiğimiz sene de hem evini yenileyecekler hem de yeni evlenecek olan birçok hedef gruba hitap eden reklam yatırımları yapıldı. Kozmetik, kişisel bakım, perakende ve finans sektörü de Türk tüketicisinin en çok hedeflendiği reklam yatırımları arasında oldu.” açıklamalarında bulundu.

GÖRSELLİK SATIN ALMAYI ETKİLİYOR
Televizyonun, insanların hem sosyalleşmesi hem de gündemden haberdar olmaları için en dikkat çekici iletişim araçlarından biri olarak her dönem etkisini koruduğunu, çok geniş ve farklı hedef kitleleri kapsadığı için oldukça çarpıcı bir araç olduğunu ifade eden Erkmen, “Kitleyi etkilemede ve harekete geçirmede televizyonun ayrı bir önemi var. Görüntü, birçok şeyi anlattığı ve izleyicide görsel etki bıraktığı için kalıcı bir unsur. Hedef kitle televizyonun görsel etkisi sayesinde satın alma ihtiyacı duyuyor.” dedi.

DİJİTAL GÜÇLÜ AMA…
Dijital mecraların pastadaki payının yüzde 25,9’a yükseldiğini ve üçüncü sırayı yüzde 12 ile yazılı basının aldığını belirten Erkmen, “Televizyonlara yapılan medya yatırımı 3 bin 834 milyon TL olarak gerçekleşirken, dijital mecralara 2 bin 78 milyon TL’lik yatırım yapıldı. Dijital mecralara yapılan medya yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 19,7 yükseldi. TV kuruluşları için ise söz konusu oranın yüzde 4,2 olduğu görüldü. Yazılı basın mecralarına yapılan medya yatırımları yüzde 9,9 gerileyerek 963 bin TL oldu. Dijital güçlü olsa da toplama baktığımızda hala TV reklam yatırımlarının önüne geçemiyor.” diye konuştu. 

FİRMALAR REKLAMIN GÜCÜNE İNANMALI
Erkmen, hedef kitleye ulaşmada en etkili ve en verimli yolun reklam olduğuna ilişkin şunları aktardı: 
“Reklam toplum içerisinde, üretilen mal ve hizmete yönelik bir ihtiyacın olmaması halinde bile, ihtiyacı yaratmakta ve tüketicilerin zihinlerinde, satın almaya ve kullanmaya yönelik eğilimleri oluşturmakta. Reklam, ürün ve hizmet özelliklerini, tüketicilerin beğenileri ve istekleri doğrultusunda hazırlayıp onlara sunmaktadır. Marka ile tüketici arasındaki iletişimi sağlayan bu anlayış, her iki tarafın beklentilerine ve özlemlerine ulaşmalarını sağlamakta, aradaki diyaloğu yönlendirmektedir. Türkiye gibi büyük bir gücün daha fazla reklam yatırımı olmalı ve firmalar reklamın gücüne daha çok inanmalı.
Medyadaki dijital büyümenin etkisini göz ardı edemeyiz. Biz de ajans olarak, çalıştığımız markalarımız için dijitalle entegre bir strateji yönetiyoruz. Hedef kitle TV’de gördüğü bir şeyi hemen internette aratıyor, böyle bir durumda nasıl dijitale sırtınızı dönebilirsiniz? 
Hedef kitleye ulaşmada; reklamların belirlenen strateji doğrultusunda yapılmasının markanın yararına olduğunu belirtmemiz gerekiyor.  Bu süreç sayesinde marka ile tüketici arasında bir bağ kurulması daha kolay oluyor ve hatta bu ilişki sayesinde tüketiciler doğru marka algısı ve doğru bir satın alma kararı veriyor. Bunun sonucunda da ‘güvenilir marka’, tüketici için marka sadakati oluşturuyor.”

playpark

Yukarı