Ana içeriğe atla

OPSCO REKLAM

sistem9

Çocuk dünyasında markalar algı araştırması sonuçlandı!

12.05.2017 - 17:02

The Brand Age Dergisi, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramına özel Xsights Araştırma ve Danışmanlık ile birlikte gerçekleştirdiği “Çocuk Dünyasında Markalar Algı Araştırması” sonuçlarını yayımladı. Araştırmaya göre, çocuklar marka tercihlerinde en çok reklamlardan (yüzde 58) etkileniyor. Reklamları sırasıyla sosyal çevre (yüzde 49) ve arkadaşlar (yüzde 46) takip ediyor. Çocukların en sevdiği marka LC Waikiki (yüzde 36) olurken, her 10 anneden sekizi ürün alışverişinde çocuklarının tercihlerinden etkileniyor. 

Pazarlamada son yılların trendi hiç şüphesiz Kids Marketing. Geleceğin hem üreticileri hem de tüketicileri olarak tanımladığımız çocuklar, bugün de tüketimde önemli bir paya sahip. Çocuklar, kendi tüketim dünyalarını ve markalarla olan ilişkilerini çok erken yaşlarda belirliyorlar. Araştırma kapsamında görüşülen 400 anneye, çocukların marka tercihlerinin şekillenmesinde etkili olan nedenler soruldu.

MARKA TERCİHİNDE ÇOCUKLAR İÇİN REKLAMLAR, ANNELER İÇİN FİYAT ETKİLİ
Araştırma kapsamında annelere “kendiniz ve çocuğunuz için marka seçimini etkileyen faktörler nelerdir?” sorusu soruldu. Anneler çocuklarının marka tercihinde en etkili olan faktörün reklamlar (yüzde 58) olduğunu, kendilerinin ise fiyata (yüzde 53) göre marka tercihi yaptığını belirtiyor. Hem çocukların hem de annelerin marka tercihini etkileyen diğer önemli unsurlar ise sosyal çevre ve arkadaşlar.

ÇOCUKLARIN KALBİNDE LC WAIKIKI, ANNELERİN KALBİNDE İSE ÜLKER VE ADIDAS VAR
Annelere genel anlamda kendilerinin ve çocuklarının en sevdiği markalar soruldu. Annelere göre çocuklarının en fazla sevdiği markalar sıralamasında LC Waikiki yüzde 36 ile açık ara ilk sırada yer alıyor. LC Waikiki’yi yüzde 11 ile Adidas, yüzde 9 ile Ülker takip ediyor. Annelere göre ise en beğenilen marka yüzde 19 ile Ülker. Diğer iki marka ise Adidas (yüzde12) ve Nike (yüzde 11). Çocukların ve annelerinin en sevdiği markaların uyumuna bakıldığında, annelere göre çocukların yüzde 20’sinin, anneleriyle aynı markayı “en çok sevdiği marka” olarak benimsedikleri gözlemleniyor. Adidas, anne ve çocuk marka uyumunda yüzde 6’lık oranıyla anne-çocuk sevgisini aynı anda kazanmış en başarılı marka olarak ortaya çıkıyor.

ÇOCUKLARIN TERCİHİ SATIN ALMADA ETKİLİ
Annelerin yüzde 66’sı genel olarak çocuklarının tercihlerinin, kendi satın alma kararları üzerinde etkili olduğunu belirtiyor. AB SES mensubu annelerin çocuklarının tercihinden etkilenme oranı yüzde 85, C1 SES mensubu annelerin ise etkilenmeme oranı yüzde 27. Yani, refah seviyesi arttıkça annelerin çocuklarının marka tercihlerinden etkilenme oranlarının arttığı, ürünün fiyatı arttıkça ise annelerin etkilenme oranının azaldığı görülüyor.

OYUNCAK VE KEKTE ÇOCUKLAR KRAL
Araştırmanın bir diğer çarpıcı sonucu ise her 10 anneden yaklaşık sekizi (yüzde 75) ürün alışverişinde çocuklarının tercihlerinden etkileniyor. Bu etkilenmenin kırsal bölgelerde yaşayan annelerde daha fazla olduğu görülüyor. Ortalama etkilenme skorunun en yüksek olduğu kategoriler oyuncak ve kek (3,4). Çocukların satın almada en az etkisi olduğu kategoriler ise cep telefonu ve (2,8) ve beyaz eşya (2,6).

ÇOCUKLAR MARKALARA ANNELERİNİN GÖZLERİNDEN BAKIYOR
Çocukların yüzde 44’ü markalara karşı tutumlarını annelerinin tutumlarına göre belirlerken, yüzde 56’sı diğer faktörlere (arkadaş, reklam, çevre vb.) göre belirliyor. Diğer bir yandan marka bağımlılığı olmayan annelerin oranı yüzde 59, markaya karşı duyarlı annelerin oranı ise yüzde 49.

OPSCO REKLAM

Yukarı