Ana içeriğe atla

playpark

 

CEO’LAR SOSYAL MEDYA KULLANMALI MI KULLANMAMALI MI?

14.08.2018 - 17:33

CEO’nun sosyal medyayı kullanabilme ustalığı şirketi daha ön plana çıkarıyor. Üstelik sosyal medya, şirkete insani tarafını gösterme fırsatı da sunuyor. Artık çalışanların iş dünyasından beklentileri arasında aidiyet duygusu yer alıyor.

Dijital dünyada, müşteriler ve potansiyel çalışanlar markalara ve geleneksel satış taktiklerine karşı daha şüpheci yaklaşırken, sosyal medya ustası CEO’lar pazarda şirketlerinden pozitif yönde söz ettiriyor. 
Üst düzey liderler tarafından yönetilen sosyal medya hesaplarının, şirketlerin müşteri ve yetenek savaşında kritik bir araç haline geldiğini ifade eden Page Executive Direktörü Burcu Havlucuoğlu, CEO’ların kurumsal değerlerini yansıtırken artık, insan odaklı bakış açısını ön plana çıkaran sosyal medya araçlarını tercih ettiğini vurguluyor. Şirketlerin sosyalliği, bazı çevrimiçi platformların markalı içeriklere koyduğu kısıtlamaların üstesinden gelerek satış performansının artmasına da yardımcı olabiliyor. 
Page Executive Direktörü Havlucuoğlu, sosyal medya gündemini takip eden CEO’ların arttığını dile getirerek, 1.5 milyon Twitter takipçisi olan Air Asia CEO’su Tony Fernandes, firmanın 2014 yılında kaybolan Endonezya uçağının ardından yaptığı içten sosyal medya paylaşımlarıyla kurumuna insani değer kattığını sözlerine ekliyor.

SOSYAL MEDYAYI KULLANARAK GELİRLERDE ARTIŞ SAĞLANABİLİYOR
Başarılı şirketler sosyal medyayı finansal sonuçları duyurmanın ötesinde insani taraflarını gösterme ve şirkete sempati kazandırma fırsatı olarak değerlendiriyor. Üstelik CEO’ların sosyal medyayı kullanabilme becerisi şirketin gelirine gözle görülebilir bir artış sağlayabiliyor. PageGroup Direktörü Burcu Havlucuoğlu, Avustralya’da finans hizmetleri sektörüyle ilgili bir ankette, sosyal medyada aktif rol alan kuruluşların kotalarına ulaşma oranlarının yüzde 51 daha fazla olduğunu, sosyal satıcıların yüzde 78’inin ise sosyal medyada yer almayan meslektaşlardan daha iyi performans gösterdiğini işaret ediyor.

ÇOĞU CEO’NUN AKTİF SOSYAL MEDYA HESABI YOK
Sosyal medyanın kanıtlanmış faydalarına rağmen, Fortune 500 listesinde yer alan pek çok CEO’nun hala profesyonelce idare edilen bir sosyal medya hesabı bulunmuyor. Forbes’in sosyal medya alanında faaliyet gösteren ilk 50 şirket hakkındaki raporuna göre Amazon, Google ve Starbucks gibi markalar, yüzde 11 ile yüzde 27 arasında yıllık büyüme oranları ile sosyal katılım konusunda şirketlere rehberlik ediyor. Forbes Araştırması sonuçları, yöneticilerinin yüzde 93’ünün sosyal medya katılımın önemini anladığını, bu şirketlerin yüzde 88’inin sosyal medyada aktif olmanın müşteri deneyimi açısından önemli kazandığını vurguluyor.
Öte yandan, işten çıkarılan çalışanların sosyal medyada son derece zararlı olabileceğine dikkat çeken araştırmaya göre, bu kişilerin mesajları iyi yönetilemezse, devamsızlık, marka sadakatsizliği ve verimlilik kaybına yol açabiliyor. Araştırma sonuçları Almanya’da çalışanların yüzde 84’ünün kendilerini işlerine bağlı hissetmediğini gösteriyor. İşlerine karşı duygusal bağ kuramayan çalışanların yüzde 67’si ise devamsızlık yapıyor.

playpark

Yukarı