Ana içeriğe atla

playpark

 

AVM’lere yönelik dijital pazarlama yöntemleri

17.10.2016 - 15:15

AVM’LERDE ZİYARETÇİ SAYILARINI ARTIRMAK VE YENİ MÜŞTERİLER KAZANMAK DİJİTAL ÇAĞA AYAK UYDURMAKTAN GEÇİYOR!

Dijital pazarlama günümüzün en önemli pazarlama yöntemlerinden biri… Doğal olarak bu da geleneksel bir takım tabuların sallantılar yaşamasına ya da yıkılmasına neden oluyor. Bu sallantıyı yaşayanların başında da AVM’ler geliyor. İnsanların oturduğu yerden arı misali mağazaların web sitelerini ya da sosyal medya hesaplarını gezip, incelemesi; kredi kartlarıyla ya da kapıda ödeme imkanlarıyla istediğini ürünü satın alma rahatlığı bunun temel nedenini oluşturuyor.  Bu noktada pazarlamaya ilişkin tabii ki yeni stratejiler geliştirmek gerekiyor. Geleneksel pazarlamadan ziyade AVM’lerin uygulayacağı dijital pazarlama yöntemlerini ise şöyle sıralayabiliriz: 
Outdoor Yerine In-Line Reklam Stratejileri: “In-line” olarak tabir edilen içerik içerisine yerleştirilmiş reklam modellemesi tüm dünyada etkin olarak kullanılmaya devam ediyor. Twitter gibi büyük markalar yüzlerce tweet arasında promoted tweet in-line reklam modeliyle içerik olarak belirli bir tweet’i reklam olarak göstermekte. Aynı modelleme ile artık şaşalı outdoor billboard’lar, megaboard’lar yerini AVM ve websitelerine yerleştirilen dijital ekranlardaki reklamlara yer verecek. Yapılan anketler gösteriyor ki dijitalde yapılan stratejik reklamlar bizim yıllardır maruz kaldığımız outdoor reklamlardan bütçeye kıyasla daha etkili durumda. 
Sosyal Medya Yarışmaları ve Promosyonlar: AVM içerisinde yapılacak anlık sosyal medya kampanyaları ile kullanıcılar belirli bir “hashtag” üzerinden paylaşım yapmaya teşvik edilebilir ve yapılacak paylaşımlar için verilecek hediye ile katılım artırılabilir.
Sosyal AVM Web Sitesi: AVM websiteleri genellikle mağaza telefon bilgileri alınmak için girilen bir mecra olarak görülür. Doğru kullanıldığı zaman bir websitesi, kullanıcıları e-ticaretten caydıran ve AVM’ye yönlendiren konuma sahip olabilir. Bunun için doğru pazarlama teknikleri kullanılarak içeriğin zenginleştirilmesi gerekir. Website içeriğini zenginleştirmenin en basit yolu ise yapacağınız etkinliklerle ilişkili sosyal medya paylaşımlarının anlık olarak websitede gösterimini sağlamak.
Markalara Dijital Medya Desteği: Dijital dünyada insanların markanız için yaptığı yorumlar, markanız ya da potansiyel müşterileriniz için önemi büyük. İnsanlar özellikle arkadaşlarının yaptığı yorumlar üzerine belirleyici kararlar alabiliyor. Bunu en iyi kullanmak için yapmanız gereken mağaza içerisine yerleştireceğiniz ekran ile tüm yorumları müşteri potansiyeliniz ile paylaşmak!
Pokemon Go Uygulaması: 1990’lı yılların en çok izlenen çizgi filmi Pokemon, geliştiricisi Nintendo sayesinde sokaklara, caddelere ve elbette AVM’lere indi.  Bazı AVM’ler, Pokemon bulma ihtimalini 20 katına çıkaran Lure Module ile kullanıcıların daha fazla minik canavarlarla buluşmasını sağlıyor. Ayrıca kullanıcıların Pokemon topu ve Poke yumurtaları toplayabilmeleri için Pokestop’lar (Poke istasyonları) da AVM’lerin içinde bulunuyor. Oyun tutkunlarının hem daha fazla avlanmaları hem de rahat etmelerini sağlayan pek çok AVM, Pokemon Go etkinlik alanlarıyla hizmet vermeye başladı. Etkinlik alanlarında kullanıcılara teknik destek, powerbank hizmeti veriliyor ve oyuncular arasında iletişim kurmaları sağlanıyor. Bazı AVM’ler ise oyunculara ücretsiz su ve çay servisi yapıyor. Ayrıca Pokemon Go partileriyle kullanıcılara çeşitli hediyeler veriliyor. Ziyaretçileri AVM’ye çekmek adına pek çok AVM, bu tarz dijital pazarlama stratejileri uygulayabilir.

playpark

Yukarı